FAQ

Garantievoorwaarden

Wettelijke garantie
Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij bezorging in goede staat moet zijn en bij normaal gebruik goed moet functioneren. We kijken ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere. Er is daarom geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden.

Wat is een goed product?
Je moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is én hoe het gebruikt is.

Wanneer is een product niet goed?
Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd of kapot is en/of het niet goed doet.

Fabrieksgarantie
Op sommige artikelen heb je naast wettelijke garantie ook fabrieksgarantie. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar.

Je rechten tijdens de garantie
Als een artikel niet goed functioneert binnen de geldende garantie, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Denk aan een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt en is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op bovengenoemde oplossingen.

Garantiebewijs
De factuur of de e-mail van je bestelling is ook het garantiebewijs van je artikel. Wil je aanspraak maken op garantie, dan vragen wij om een kopie of een bestelnummer. Bij sommige producten krijg je een garantieboekje meegeleverd.

Klacht of defect binnen garantie
Meld je een klacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) binnen de garantie voor onze rekening.